Porady dotyczące ćwiczeń podczas bólu kręgosłupa

Porady dotyczące ćwiczeń podczas bólu kręgosłupa

Porady dotyczące ćwiczeń podczas bólu kręgosłupa

Na samym wstępie warto rozwiać pewne wątpliwości dotyczące ćwiczeń i bóli kręgosłupa. Istnieje bardzo wiele mitów i teorii na ten temat, które dość często prowadzą do pogorszenia stanu osoby ćwiczącej. Cały problem ćwiczeń na kręgosłup i bólu nie jest jednoznaczny. Wszystko tak naprawdę zależy od natężenia i umiejscowienia bólu. Możemy przyjąć zasadę, że przy dużym natężeniu bólu (skala około 7,5/10) wskazana jest pozycja antalgiczna i cisza ruchowa. Jeżeli ból spada poniżej skali 7 to możemy już zacząć coś delikatnie robić, ale tylko wtedy gdy nie pogarsza to objawów.

Jeśli chodzi o ćwiczenia na kręgosłup, które faktycznie są skuteczne możemy rozróżnić trzy typy:
1. Ćwiczenia pozycjonujące prawidłowo dysk.
2. Ćwiczenia rozciągające.
3. Ćwiczenia wzmacniające stabilizacje.

Porady dotyczące ćwiczeń podczas bólu kręgosłupa – rodzaje i opis ćwiczeń

1.  Ćwiczenia pozycjonujące prawidłowo dysk
Przeprosty kręgosłupa – ćwiczenie Cobra
Jednym z najlepszych ćwiczeniem na bóle kręgosłupa są tzw. przeprosty. Należy pamiętać jednak, że wykonujemy je wtedy, gdy przynoszą nam ulgę!

Sposób wykonania: Kładziemy się na brzuchu
i odpychając się rękami robimy przeprost do granicy bólu. Czynność powtarzamy 20 razy starając się systematycznie zwiększać zakres bezbólowy.

2. Ćwiczenia rozciągające
Ćwiczenia na rozciąganie są bardzo ważne z punktu widzenia kręgosłupa. Wynika to z faktu, że niektóre mięśnie, które są przykurczone zwyczajnie przeciążają nasz kręgosłup i prowadzą do bólu. Ćwiczenia rozciągające mogą dawać uczucie ciągnięcia w rozciąganych partiach, ale nie powinny zwiększać bólu w kręgosłupie.

3. Ćwiczenia stabilizujące
Ćwiczenia na stabilizację, są zaraz po ćwiczeniach rozciągających najważniejszymi
ćwiczeniami, które skutecznie zapobiegają bólom kręgosłupa. Bardzo istotną sprawą jest, aby podczas trzymać napięte mięśnie dna miednicy. Napięcie tych mięśni uzyskamy przez ruch wstrzymywania strumienia moczu. Ich aktywacja jest bardzo ważna, ponieważ mięśnie dna miednicy stabilizują całą miednicę i kręgosłup. Podczas ćwiczeń stabilizacji pamiętaj, że pod żadnym pozorem nie powinny powodować bólu. Celem wykonywania ćwiczeń stabilizacyjnych nie jest wykonywanie maksymalnie dużej ilości ćwiczeń, ale ich maksymalna poprawność.

Jeśli szukasz skutecznej fizjoterapii lub masażu to zapraszamy.

Author Info

FIZJODIET MEDICAL SPA

Jeśli po całym dniu pracy marzysz tylko o tym, aby zdjąć firmowy uniform i zapomnieć o troskach dnia codziennego. Jeśli masz ochotę na chwilę zapomnienia i oddania się przyjemnościom dla ducha i ciała. Jeśli chcesz spędzić przyjemny czas w relaksacyjnej atmosferze i pięknym otoczeniu. Zapraszamy do naszego SPA, w którym odnajdziesz to, czego szukasz. Jako małżeństwo fizjoterapeuty i kosmetologa dobrze wiemy, jak ważne są profesjonalizm i zaangażowanie. Nasz zespół składa się z osób, dla których praca jest jednocześnie pasją. Dokładamy wszelkich starań, aby każdy nasz klient wyszedł usatysfakcjonowany i szczęśliwy z naszego rodzinne SPA. Specjalizacje: SPA katowice, masaż katowice, floating katowice, salon kosmetyczny katowice, manicure katowice